Ikarus 260E

                                                          
                                                                               
                                                                             
Hosszúság:  11000 mm       Magasság: 3100 mm       Szélesség:  2500  mm      Férőhely: 21/76 (ülő/álló) fő    Padlómagasság: 920 mm     Tengelytáv:  5400 mm    

Motor:        Rába D10 UTS 150                   Közvetlen befecskendezésű, soros hathengeres turbódízel
                                                                 Hengerűrtartalom: 10350 cm³
                                                                 Maximális teljesítmény: 150  (204  LE) (2100/min)
                                                                 Maximális nyomaték  912 Nm (1600/min)
Erőátvitel:  ZF 4HP 500                             4+1 fokozatu automata váltó

Komány: Csepel C500                            Golyósoros, hidromechanikus szervókormány

A BKV Gépjármű Javító Szolgáltató Kft.-je /1108 Budapest Gyömrői út 156-158./ a piaci pozíciói javítására, valamint az Európai Unio-s „Esélyegyenlőségi törvény” követelményének eleget téve, egy IK- 260 típusú járművet felújított és átalakított úgy, hogy külsejében és megjelenésében hasonlítson a mai kor modernnek mondható autóbuszaihoz.

Az átalakítás részletezése:
A jármű eleje és hátfala a Classic típusú járművével azonos kialakítást kapott, így a homlokajtó és az első lökhárító műanyagból készült. A hátfal középrésze és a lökhárító szintén műanyag kivitelű, „hátfal ajtónak” látszik, bár fixen van szerelve. A mozgáskorlátozottak számára készült rámpa a második lépcsőfok helyére van beépítve úgy, hogy a peron szintmagassága 170 mm-el van csökkentve, a belépési magasság pedig 170 mm. A hátsó peronszint lesüllyesztéséhez és a kihajtó rámpa beépítéséhez az eredeti gyári alváz csomópontokat  nem kellett megbontani, hanem külön zárt szelvény–profil rendszer került beépítésre úgy, hogy az alsó hossztartók meg vannak erősítve,valamint kereszt és segédtartók vannak beépítve, mellyel az egész rendszer szilárdsági jellemzői erősödtek.
A jármű teljes belső felületét egy csúszásmentes anyaggal van bevonvai, mely egyenletesen szétterül, és régebben alkalmazott „pöttyös” gumipadlót, illetve a Vigoflex típusú csúszásmentes padlóburkolót helyettesíti. Az anyag Sika transfloor 425 típusú, rugalmas, önterülő járműipari padlóburkoló, melynek előnye a magas mechanikai és csavaró szilárdság, a toldást és hegesztést nem igénylő, botlásmentes közlekedést biztosító, a padló egyetlenségeket kiegyenlítő kivitel.
Minden lépcső taposó felülete csepp mintás alumínium lemezborítást kapott. Minden lépcsőfok oldallemeze lépcsővilágítást kapott. A járművet ellátták kapaszkodórendszerrel, és ventillátoros, fűtőkályhás hőcseréléssel.

A változtatásokhoz a jármű gyártójának utódja, hozzájárult.

A járművet a BKV Délpesti üzeme, 2006.01.20-án állományba vette, JNG-724 rendszámon. 



                                                                                                                       
.