Ikarus 282

                                                                                                                       
                                                                             
Hosszúság:  18000 mm       Magasság: 3040 mm       Szélesség:  3100  mm      Férőhely: 49/103 (ülő/álló) fő    Padlómagasság: 920 mm      Tengelytáv:  5400/6200  mm  
Maximális sebesség: 65 km/h


  Motor:       Rába Man D2356 HM6U                Közvetlen befecskendezésű, soros hathengeres turbódízel
                                                                     Hengerűrtartalom: 10350 cm³
                                                                     Maximális teljesítmény: 162 kW (220 LE) (2200/min)
                                                                        

Erőátvitel:  Renk Doromat 873                       4+1 fokozatu automata váltó

Az Ikarus 280-asnál nagyobb, 1,5 méterrel hosszabb, 282-es bemutatkozása, 1977-re tehető. A kocsit a BKV tesztelésre átvette, és a különböző útvonalengedélyek után a 144 és 61E járatokon járatta.  A buszba egy erősebb Rába motor került, de ígyis a kocsi lomha volt, és a városban a hossza is gondot jelentett.  A BKV visszaadta az Ikarusnak a kocsit, a megmaradt kocsik pedig a Nyíregyházi volánhoz került.


Altípusok:  
                282K1    1975,      1db     D2156HM6U+Renk Doromat 873  1/2-ban eltolható ablakok, BKV
                282.00    1978       5db     D2356HM6U+Prága 2M70, 1/2-ben tolható ablak, 2*2 üléssor, Volánnak
                282.01    1977                  D2356HM6U+ZF S6 90U-709, 1/2-ben tolható, utolsó teleablak, CCCP
                282.02    1978       3db     D2356HM6U+ZF S6 90U-709, 1/2-ben tolható, utolsó teleablak, Volán