IV. Ikarus-, Csepel- és veteránjármű találkozó, Polgár Archeopark
                                                                                                                   2011. szeptember 16. - 18.
                                                                                      

 
Immáron negyedik alkalommal megrendezett talákozón, számos program várta a látogatókat, az Archeopark parkolójában. Pénteken - előzetes regisztráció után - a Borsod Volán ZRt.,  és az  MVK telephelyein nézhettek szét  a látogatók. A találkózó fő programja, természetesen a szombati kiállítás, és felvonulás volt.
A Polgár-Tiszaújváros felvonulásra, egy faros kivételével, minden részvevő elindult. Ezen a szombaton Tiszaújváros lakói rengeteg buszt láthattak a városban, ami nem kis látványosság volt. Ezután megrohamoztuk a buszpályaudvart is, ahol ennyi busz talán, még hétköznapokon sem látható.




A találkozóra jellemző, nagy érdeklődést mutatja az is, hogy több városból is különjáratok indultak a helyszínre szombaton.

A résztvevők:  buszok, személykocsik-motorok, teherkocsik

A Különjárat amivel mentünk a találkozóra, egy 250.59-es (KPY-822, AIJ-219), gyermekkorában a MÁV-nál szolgált, 1988-as építésű

 

MVK ZRt, két Old Timer-e,  egy 620-as Ikarus (LPY-045), illetve a 31-esük (OT 05-78):




Ikarus 630 Cabrió (FKF-550) is tiszteletét tette, és a felvonuláson, a szép időben, igen zsúfolt volt...



A Hajdú Volán Ikarus 311-essel (FIX-870), és a jelenleg már ritkán használt Tatra T138 vontatójával, (DZD-666) képviseltette magát.



A Lanta KFT, frissen felújított Ikarus 55-öse, (P-02805) jelönni még lejött, de sajnos műszaki problémák miatt mozdulni már nem tudott.
 

Gyönyörű német példány, egy 250-es, (C-AS 285). A német járműbarátok egyenpólóban érkeztek, és reklikviákat is árusítottak.



Egy 1978-as 260.06-os,  ex Tisza Volános gép, mely a városőrséget is megjárta, most magánkézben van. (AKF-999)

 

Egy volt szombathelyi 280.15-s, 1981-ből.  (AAT-306)

 
 

Egykoron miskolci 280.15-ös, (AKD-737, BY 75-15), valamint egy szintén miskolci 260.03-os (AKD-562, BU 88-82)



Következzen egy 255.70, (BPS-078) mely 1977-es építésű



A Kapos Volán egykori 266.25-öse (ACG-176) is felbukkant.



Egy volt Szabolcs Volános kocsi, egy 280.02-es (FVJ-479), 1988-as építésű.



Még nem veterán korú, hisz "csak" 1992-es, az Ex Volánbuszos 396.27-es, (FKF-542, CKA-509)  de ettől még ő is megjelent a találkozón.



A jelenkor buszait a Borsod Volán Ikarus E134-ese (LVJ-228), Ikarus 415-öse (GJN-224), Ikarus 256.42-ese (HCA-452), valamint a MoslitusBus S91 MidiCity (LWD-700) képviselték

     
 


A résztvevő járművek közt szép számmal megjelentek személykocsik is:

      
                                                              OT 09-56 Csajka                                                                                  JZY-742,   FIAT 130                                   LGX-984, UAZ984


    
              Wartburg 312                                                                                     Lada 1200 motor                               Wartburg 353W            Mercedes         



teherjárművek, haszonjárművek:

     
           Amerikai tűztoltó szerkocsi                       ZETOR 25K  traktor                           OT 03-50, Csepel D344                     OT 09-54, Csepel D344                            OT 34-23,  DUTRA billencs
 

        
             HM 20-96,   Csepel??               HT 134, Csepel ??  DUB-694,M.Benz 206D                          P-01805, Csepel D710                                                   Rendszám nélküli Csepelek


Csepel gyártás-történelem
 


Csoportképek a találkozóról:

      

          
                                                                                                 Köszönet és dícséret a szervezőknek, jövőre veletek ugyanitt !