Prága váltós autóbuszok, forgalomból kivonása
2006.
április 12.
A 70-as évek elejétől forgalomba állított autóbuszok, szinte mindegyikét Prága típusú sebességváltóval szerelték.
A PRAGA 2M70.03 és
2M70.16 hidromechanikus, automatikus sebességváltók lecserélése már
a 80-as évek második felében
megkezdődött korszerűbb típusra, azonban az utolsó
járművek forgalomból
való kivonását csak a 2006-os Volvók
forgalombaállitása következtében
megoldható átcsoportosítás, tette
lehetővé.
Az elöregedett, nagyobb
költséggel és több munkával üzemben
tartható
típus forgalomból való kivonása komoly
eredmény: hazánkban, bár tegyük hozzá
jópáran vagyunk akik nem örülünk ennek!
A BPO-079 rendszámú Ikarus 260-as autóbusz
április 12-én, szerdán szállított utoljára utasokat, majd Bubuja
pesten örökre elnémúlt. Több
társával együtt délpesti garázsban
várják, sorsukat, ami reméllhetőleg nem a
bontó lesz..
Álljanak itt képek a Prágás buszoknak emlékül:
(a képek 2005 évvégén
készültek, igy sajnos csak 3 buszt tudtam már
megörökíteni forgalomban. Csuklós
prágást meg esélyem sem volt már fotózni, mert a 280-as típusból,
BPI-740 volt az utolsó, 2004.11.26-i, selejtezéssel.)
BPI-574 (BX 52-92) (1985-2006) Állományba vétel: 1985.07.23
Telephely: Délpest Motor: Rába MAN D2156
HM6U Váltó: Prága 2M70.03
BPO-085 (BX 53-34) (1985-2006) Állományba vétel: 1985.09.21 Telephely: Délpest Motor: Rába MAN D2156 HM6U Váltó: Prága 2M70
BPO-079 (BX 52-91) 1985.07.23-2006.04.12
2006 áprilisára egyetlen futó
példányként a BPO-079 maradt. Társai
már a garázsban várták sorsuk jobbra
fordulását ekkor.
Ezen a napon a (BKV lapján is meghirdetve) a 99-s vonalon
szállította az utasokat. A képek mind ekkor
készültek.
Az
utolsó
kanyart, a "saját vonalán" mint
19-es, tette meg csonkamenetben a Jahn Ferenc kórházig,
majd elment a garázsba mint mindig az elmúlt 20
évben minden nap...
...... de többet, nem jön már ki bubuzni...!
Köszönet
a képekért, és a közlési
lehetőségért, Blasius-nak, és Rally
Forever-nek!