SOR NB City 12-18
Teszt ideje, helye:  8, 212, 7,139   Időszak:  2012.10.29-2012.12.16 
Rendszáma: P-06511, P-06512

Technikai adatok:

A kékkel irt adatok a 12 méteres változatra vonatkoznak, a barnával írottak, amennyiben eltér a 12 méterestől,  pedig a 18 méteres változaté.!!

Hosszúság:  12185/18750 mm    Magasság: 3100/2900 mm      Szélesség: 2550  mm     Tengelytáv: 6180/  6180/6570 mm    Mellső túlnyúlás: 2470 mm,   Hátsó túlnyúlás: 3530 mm,
Fordulókör: 22,5/ 24 m  Saját tömeg: 9700 Kg/  14500 Kg Megengedett legnagyobb össztömeg: 16700 Kg/ 25500 kg   Férőhely: 27+7 (ülő) 60 (álló) kerekesszék elhelyezés a 3. ajtónál   /
45+7 (ülő) 97 (álló) kerekesszék elhelyezés a 3. ajtónál    Belépő magasság: 340 mm
Kerekek: 285/70 R19,5 elöl  275/70 R22,5 hátul / 275/70 R22,5


Motor:              Iveco NEF Tector F4AE 3682E        Hathengeres turbódiesel, töltőlevegő hűtéssel, közvetlen befecskendezéssel.
                                                                           Összlökettérfogat: 5880 c

                                                                           Teljesítmény: 194 kW 364 LE    2500/min
                                                                           Nyomaték: 1000 Nm 1400/min    
                       
 Iveco NEF Cursor F2BE 3681B        Hathengeres turbódiesel, töltőlevegő hűtéssel, közvetlen befecskendezéssel.
                                                                           Összlökettérfogat: 7790 c

                                                                           Teljesítmény: 243 kW 331 LE    2050/min
                                                                           Nyomaték: 1500 Nm 1125-1550/min    


Erőátvitel        ZF Ecomat 6HP 504C                     5+1 fokozatú automata váltó , beépített retarderrel
                                ZF Ecomat 6HP 604C                     5+1 fokozatú automata váltó , beépített retarderrel
Felfüggesztés:  
Mellső tengely: NBxx 004 Sor Libchavy független kerékfelfüggesztéssel, trapéz konstrukció. A háromszög alakú kereszt lengőkarok a kerékcsaphoz gömbcsapokkal kapcsolódnak, és az alvázkereten vannak elhelyezve gumi szilentblokkokban. Rugózása 2 db pneumatikus rugós egység.
Középső tengely: ZF AVN 132

Hátsó tengely: ZF AV 132-80-70 V II  egyfokozatú, merev hajtott tengely, dupla kerékkel.
Rugózása 4 db pneumatikus rugós egység.
 
Kormánymű: RBL C500V   Hidraulikus motorblokkos, szögben és magasságban állítható kormánykerék, 3 részes kormánytolórúd. 2 előtétkar vezérléssel.

Üzemi fék: Pneumatikus, kérkörös tárcsafékes azbesztmentes betétekkel, WABCO PAN 19-1 mellső. Knorr SB 7180 hátsó. ABS , ASR, sebességkorlátozó.


Fűtés szellőzés:

Utastéri fűtés: Eberspacher melegvizes mellső fűtőszekrény, 6*5,5 kW recirkulációs fűtés az ülések alatt, és az ajtók irányában.
2 db vészkijárati  tetőnyilás,
3 db vészkijárati  tetőnyilás
 
Utasajtók:  4 db kétszárnyú, belefele nyíló ajtó, nyitásgátlóval szerelve, 
5 db kétszárnyú, belefele nyíló ajtó, nyitásgátlóval szerelve

Egyebek:
Térváz: zárt négyszög keresztmettszetű profilokból az alváz kerethez heggesztett, üvegszálas és poliészter speciális lemezek. Az üregek és a jármű alsó része viaszszórással védett. Az alváz alsó része
rozsdamentes acélprofilokból készült.
Üvegek: edzett biztonsági üvegek. A szélvéső biztonsági, rétegelt, a homlokfal nyilásába ragasztva.