Credo Citadell 12 I-II
Hosszúság: 11990 mm Szélesség: 2550 mm Magasság: 3100 mm Tengelytáv: 5820 mm Padlómagasság: 350
mm Összsúly: 18000 kg Férőhely: 104-109 fő (27-31 ülő)
Terepszög: 7 fok (elöl-hátul) Gumiméret: 275/70 R22,5 Belépési magasság: 240-320 mm
Motor:
Cummins ISB 6,7 E5 250B
Feltöltött, négyütemű, vízhűtéses,
COMMON RAIL rendszerű, direkt befecskendezéses dízelmotor, levegő-levegő
visszahűtéssel.
Összlökettérfogat: 6700 cm³
Teljesítmény: 184 kW (250 LE)
Nyomaték: 1020 Nm (1200/min)
FPT NEF 6
Feltöltött, négyütemű, vízhűtéses,
COMMON RAIL rendszerű, direkt befecskendezéses FPT (Fiat Powertrain Technologies) dízelmotor, levegő-levegő
visszahűtéssel.
(Citadell II)
EU5
Összlökettérfogat: 5880 cm³
Teljesítmény: 194 kW (264 LE) 2500/min
Nyomaték: 1000 Nm (1400/min)
Erőátvitel: Allison T310R
5+1
fokozatú, teljesen szinkronizált, automata váltó
Rugózás,
felfüggesztés:
Mellső tengely: ZF RL75EC. Mellső kinyúlás : 2700 mm
Hátsó tengely: ZF AV132 . Hátsó kinyúlás: 3470 mm
Elől szimpla, hátul
dupla keréktárcsa 275/70
R22 méretű radiál. Teljes
légrugózás, szabályozott padlószint
(340-800 mm).
Felépítmény, külső-, és belső tér:
Zárt keresztmetszetű, rozsdamentes acélprofilokból
hegesztett önhordó karosszéria. Külső
burkolat: ragasztott alumíniumlemez és
üvegszál erősítésű poliészter műanyag.
Blső burkolat: A padló
borítása rétegelt lemez, a
zajforrásoknál parafa hangelnyelő betéttel
ellátva + kopásálló,
csúszásmentes járműipari műpadló burkolat.
Mennyezet és oldalfal kopásálló
felülettel ellátott laminált lemez.
3 db
távműködtetésű, kétszárnyú
belső bolygó utasajtó, visszanyitó szerkezettel
ellátva. (2-2-2)
Ragasztott, kétrétegű
biztonsági oldal üveg, vázba ragasztással
rögzítve , alumínium keretbe épített,
elhúzható, fűtőszálas kivitelű vezető meletti
üveg, íves, edzett biztonsági
hátsó üveg, vázba ragasztással
rögzítve.
Kormánymű: ZF Servocom 8098 típusú hidraulikus szervokormány,
biztonsági kivitelű, szögben és magasságban
állítható kormányoszloppal
Fékrendszer:
Kétkörös vezérlésű biztonsági
légfékrendszer, PERROT típusú
ékműködtetésű dobfékes mechanizmus minden
keréknél. A hajtott tengelyre ható
rögzítőfék rugóerő-tárolós
rendszerű, indirekt működtetésű. A jármű
sebességkorlátozóval, (ABS/ASR) és fűthető
légszárítóval van ellátva.
A lassítófék VOITH R120 típusú
hidraulikus retarder, valamint pneumatikus működtetésű,
elektromosan vezérelt kipufogófék.
Műszerek:Euro-3-as,
digitális műszerezettség három ellenőrző panellel
és tíz paraméter mérését
végző fedélzeti computerrel. külön
sebességmérő és fordulatszámmérő
műszerek.Kétvezetős, rádió-méretű Veeder
Root tachográf.
Kihangosítás: 10 db utastéri
hangszóró a kárpitozott
légcsatornába építve és 1 db
hangszóró a vezetőtérben.
Elektromos berendezések Feszültség 24V,
Akkumulátorok: 2 db 12 V
Fűtés szellőzés:
4 db,
ventilátoros befúvó az utasülések alá és a dobogókba szerelve, 2 db
vészkijáratként is szolgáló tetőszellőző.
Webasto,
Aerosphere Midi, hűtő-fűtő klímaberendezés
jellegrajz
(Citadell I) (Citadell II)