GANZ-(SKODA)-SOLARIS T12 (BKV, DKV)
Hosszúság: 12000 mm Szélesség:
2550 mm Magasság:
2758 mm Padlómagasság: 360 mm
Férőhely: 30/55
fő (ülő/álló) Gyártó: SolarisBus - GANZ(Skoda) Transelektro KFT
Kerékátmérő:
930 mm Speciális
tolókocsi hely: 2 db
Kialakítástól függően felsővezetékes
és önjáró módban
közlekedni is tudó trolibusz.
Felsővezetékes üzem:
750V (500-900V) DC. Maximális sebesség: 65 km/h
Akkumulátoros üzem: 360V
(300-465V) DC Maximális sebesség: 26 km/h.
A fentieken túl dízeles megoldás is
létezik, alacsony utazósebességgel.
Motor:
IGES
600/501
Négypólusú,
önszellőzésű, háromfázisú
asszinkron motor. 424 V, 270 A
A motor az alvázhoz rugalmas, villamosan szigetelt elemekkel
csatlakozik. Szigetelt tengelykapcsolón és
kardántengelyen keresztül hajtja meg a C tengelyt. A motor hajtás
ellenoldali tengelyén található a
fordulatszámot, illetve a jármű sebességét érzékelő impulzusadó.
Segédüzemi
átalakító: ATT 600/140+3*400/6R
A segédüzemi átalakító
feladata, a 24V-os akkumulátor töltése, valamint a
24 V egyenáramú, továbbá a 3*400 V, 50Hz
váltakozó áramú fogyasztók
ellátásaenergiával. Az áramot a
felsővezetékből kapja.
Az átalakító bemeneti szűrőből, bemeneti DC/DC
átalakítóból,
transzformátorból, kimeneti
egyenirányítóból, és inverterből
áll. A kimenetek szűrővel rendelkeznek. Az IGBT-ből
felépített DC/DC átalakító 20
kHz frekvenciával működik, teljesen zajtalanul.
Védelem: IP 55 Szabvány IEC 1287
Egyenáramú kimenet: 28,5 V +-1%, 120A
Háromfázisú kimenet:3*400V, 50 Hz, 6 kVA
Vontatási akkumulátor:
A trolibuszban 360V névleges feszültségiű,
NiMH akkumulátor szolgáltatja önjáró
üzemben a vontatási, és segédüzemi
energiát. Önálló fűtő és
szellőzőberendezés biztosítja a megfelelő
működési hőmérsékletet az
akkumulátorok számára. Moduláris elhelyezésük elősegíti a gyors ki
és beszerelést.
Vezérlő
berendezés:
A busz mikroprocesszor alapú, központi
vezérlő berendezése, a Ganz Transelekro moduláris
mikroszámítógép rendszerének, a
jármű vezérlésére, az inverteres
aszinkronmotoros hajtás szabályozására,
és az ehhez kapcsolódó diagnosztikai feladatok
elvégzésére kialakított
konfigurációja. A berendezés az alábbi
funkciókat látja el:
- kapcsoló elemek vezérlése
- vonóerő szabályozása menetüzemben
- fékerő szabályozása
- vissza tápláló hálózati
áram korlátozása
- túláram-, túlfeszültség
védelem
- segédüzemi és fűtési rendszer
működtetése
- kipörgés és
csúszásvédelem
A diagnosztika magába foglalja , a vezérlő
berendezés öntesztjét, a jármű
müködésének ellenörzését,
és az ezzel kapcsolatos információk
nyilvántartását,
megjelenítését,
Hardver védelmi rendszer: TVE-04, TVT-04
típusú. Lehetővé teszi egy szerviz
számítógép csatlakoztatását,
melyen a hibák kiértékelhetőek, és nyomon
lehet követni a kocsi működését is..
A beépített fekete doboz által lehetővé
válik az analóg és digitális jelekkel
kapcsolatos váratlan események, időbeli
környezetének, rögzítése.
Mindkét funkció által gyüjtött adatokat
a számítógép memóriában
eltárolja.
A vezérlő berendezés végzi a vontatási
akkumulátorok felügyeletét is.
A trolibusz villamos berendezése az alábbi fő
előnyökkel rendelkezik:
- váltakozó polaritású
hálózaton is használható
- korszerú IGBT elemeken alapuló
hajtásvezérlés
- kisebb energiafogyasztás, az energia
visszatápláló villamos fékezés
következtében
- fokozatmentes vonóerő és fékerő
szabályozás
- megbizható mikroprocesszoros vezérlés,
diagnposztikai funkciókkal.
A villamos berendezései a tetőn levő konténerben, illetve
az alvázra felfüggesztve helyezkednek el.. A villamos
egységek kettős szigetelésűek.