Ikarus 260
Hosszúság: 11000 mm Magasság: 3100 mm
Szélesség:
2500 mm
Férõhely: 21/76 (ülõ/álló) fõ Padlómagasság: 920
mm Tengelytáv:
5400 mm
Városi
autóbusz, gyártva 1970-1994 között,
számtalan variációban, összesen 72547
példányban.
Motor:
Rába D2156 HM6U Közvetlen
befecskendezésû, soros hathengeres szívódízel
Hengerûrtartalom:
10350 cm³
Maximális
teljesítmény: 141 kW (192 LE) (2100/min)
Maximális nyomaték 696 Nm
(1300/min):
Rába D2156 HM6UT
Közvetlen
befecskendezésû, soros hathengeres turbódízel
Hengerûrtartalom:
10350 cm³
Maximális
teljesítmény: 162 kW (220 LE) (2100/min)
Maximális nyomaték 820 Nm
(1600/min):
Erõátvitel:
Prága 2M70.16 2+1 fokozatu automata váltó
260.46
Motor: Rába D2156 HM6UT
Közvetlen
befecskendezésû, soros hathengeres turbódízel
Hengerûrtartalom: 10350 cm³
Maximális
teljesítmény: 162 kW (220 LE) (2100/min)
Maximális nyomaték 820 Nm
(1600/min):
Rába D10 UTS 150-155
Közvetlen
befecskendezésû, soros hathengeres turbódízel
Hengerûrtartalom: 10350 cm³
Maximális
teljesítmény: 150-155 kW (204-211 LE) (2100/min)
Maximális nyomaték 912
Nm (1600/min)
Erõátvitel:
Voith Diwa D851.2 3+1 fokozatu automata váltó
260.45
Motor: Rába D2156 HM6UT
Közvetlen
befecskendezésû, soros hathengeres turbódízel
Hengerûrtartalom: 10350 cm³
Maximális
teljesítmény: 162 kW (220 LE) (2100/min)
Maximális nyomaték 820 Nm
(1600/min):
Rába D10 UTS 150-155 Közvetlen
befecskendezésû, soros hathengeres turbódízel
Hengerûrtartalom: 10350 cm³
Maximális
teljesítmény: 150-155 kW (204-211 LE) (2100/min)
Maximális nyomaték 912
Nm (1600/min)
Erõátvitel:
ZF 4HP 500-590
4+1 fokozatu automata váltó
Altípusok részletesen:
260.00
BKV,
Prága váltó, 3 harmonika vagy
bolygó ajtó (adatait lásd a kép mellett)
260.01
Szovjetunió
3 harmónika ajtó
260.02 NDK
városi
kialakítású, 3 harmónika ajtós
260.03
MKV-SZKV
Prága váltós 3 ajtós, elõbb
harmónika, majd 1985-tõl bolygó
260.04 Lengyelország
260.06 Belföld
260.07 ?
260.11
?
2-2
üléssor, bolygó ajtó hátul.
260.13 Etiópia
260.14 Etiópia
260.17 Kuba
260.18 CCCP
260.19 Madagaszkár
260.20
Belföld
1982
260.20M
Belföld
2 ajtós, mechanikus váltós
kivitel
260.22
Görögország
3 ajtós
260.25 Törökország
260.27
CCCP
1981
260.29
Izland
1981
260.30
Kuwait
1982
260.30M-A
Belföld
A(utomata), (M)echanikus , 3 ajtós
260.31 Szíria
260.32
Volán
2 bolygó ajtó,
2+2 üléssor
260.33 ?
260.37
CCCP
1984, 3 ajtó
260.38 NDK
260.39
Volán
2+1 üléssor,
elöl-hátul bolygó ajtó
260.43
NSZK
2+2 üléssor,
elöl-középen bolygóajtó,
Németország megalakulása után sok kocsi került a
hazai volánokhoz.
260.45
BKV
lásd fent
260.46
BKV
lásd fent
260.47 ?
260.49 Törökország
260.50 FÁK
260.51 FÁK
260.54 Belföld
260.58 Lettország
260.70
Törökország
1990, 5db.
260.73 Lengyelország
260.92
NDK
Speciális,
mozgássérültek
szállítására kialakítva
260.MR
Magyar Rádió Stúdió kocsi, speciális,
gyárilag készitett busz
260.E
Esélyegyenlõségi autóbusz a
mozgáskorlátozottakért. Részletesen itt olvashatsz róla.
.