Ikarus 260


 
     Hosszúság:  11000 mm      Magasság: 3100 mm      Szélesség:  2500  mm  
     
Férõhely: 21/76 (ülõ/álló)  fõ    Padlómagasság: 920 mm     Tengelytáv:  5400 mm  
    
       

     
Városi autóbusz, gyártva 1970-1994 között, számtalan variációban, összesen 72547 példányban.
 
     
      Motor:       Rába D2156 HM6U   Közvetlen befecskendezésû, soros hathengeres szívódízel
                                                                        Hengerûrtartalom: 10350 cm³
                                                                        Maximális teljesítmény: 141 kW (192 LE) (2100/min)
                                                                        Maximális nyomaték 696 Nm (1300/min):     
                   
                             Rába D2156 HM6UT   Közvetlen befecskendezésû, soros hathengeres turbódízel
                                                                       Hengerûrtartalom: 10350 cm³
                                                                       Maximális teljesítmény: 162 kW (220 LE) (2100/min)
                                                                       Maximális nyomaték 820 Nm (1600/min): 
     Erõátvitel:  Prága 2M70.16              2+1 fokozatu automata váltó

 
260.46
Motor:      Rába D2156 HM6UT       Közvetlen befecskendezésû, soros hathengeres turbódízel
                                                                    Hengerûrtartalom: 10350 cm³
                                                                    Maximális teljesítmény: 162 kW (220 LE) (2100/min)
                                                                    Maximális nyomaték 820 Nm (1600/min): 

                 Rába D10 UTS 150-155       Közvetlen befecskendezésû, soros hathengeres turbódízel
                                                                   Hengerûrtartalom: 10350 cm³
                                                                   Maximális teljesítmény: 150-155 kW (204-211 LE) (2100/min)
                                                                   Maximális nyomaték  912 Nm (1600/min)
Erõátvitel:  Voith Diwa D851.2         3+1 fokozatu automata váltó



260.45
Motor:      Rába D2156 HM6UT         Közvetlen befecskendezésû, soros hathengeres turbódízel
                                                                     Hengerûrtartalom: 10350 cm³
                                                                     Maximális teljesítmény: 162 kW (220 LE) (2100/min)
                                                                     Maximális nyomaték 820 Nm (1600/min): 

                    Rába D10 UTS 150-155      Közvetlen befecskendezésû, soros hathengeres turbódízel
                                                                     Hengerûrtartalom: 10350 cm³
                                                                     Maximális teljesítmény: 150-155 kW (204-211 LE) (2100/min)
                                                                     Maximális nyomaték  912 Nm (1600/min)
Erõátvitel:  ZF 4HP 500-590              4+1 fokozatu automata váltó

 

Altípusok részletesen:   
    260.00         BKV,                      Prága váltó, 3 harmonika vagy bolygó ajtó (adatait lásd a kép mellett)
 
    260.01         Szovjetunió            3 harmónika ajtó
    260.02         NDK                       városi kialakítású, 3 harmónika ajtós
    260.03          MKV-SZKV             Prága váltós 3 ajtós, elõbb harmónika, majd 1985-tõl bolygó
    260.04          Lengyelország      
    260.06          Belföld
    260.07          ?
    260.11          ?                            2-2 üléssor, bolygó ajtó hátul.
    260.13          Etiópia
    260.14          Etiópia              
    260.17          Kuba
    260.18          CCCP
    260.19          Madagaszkár
    260.20          Belföld                   1982
    260.20M       Belföld                    2 ajtós, mechanikus váltós kivitel
    260.22          Görögország           3 ajtós
    260.25          Törökország          
    260.27          CCCP                     1981
    260.29          Izland                    1981
    260.30          Kuwait                   1982
    260.30M-A    Belföld                   A(utomata), (M)echanikus , 3 ajtós
    260.31          Szíria
    260.32          Volán                    2 bolygó ajtó, 2+2 üléssor
    260.33          ?
    260.37          CCCP                     1984, 3 ajtó
    260.38          NDK
    260.39          Volán                     2+1 üléssor, elöl-hátul bolygó ajtó
    260.43          NSZK                     2+2 üléssor, elöl-középen bolygóajtó, Németország megalakulása után sok kocsi került a hazai volánokhoz.
    260.45          BKV                       lásd fent
    260.46          BKV                       lásd fent
    260.47          ?
    260.49          Törökország
    260.50          FÁK
    260.51          FÁK
    260.54          Belföld
    260.58          Lettország
    260.70          Törökország             1990, 5db.
    260.73          Lengyelország
    260.92          NDK                      Speciális, mozgássérültek szállítására kialakítva
    260.MR        Magyar Rádió     Stúdió kocsi, speciális, gyárilag készitett busz
    260.E                                           Esélyegyenlõségi autóbusz a mozgáskorlátozottakért. Részletesen itt olvashatsz róla.




                                                                                                             
.