A BKV Gépjármű Javító Szolgáltató Kft.-je /1108 Budapest Gyömrői út 156-158./ a piaci pozíciói javítására, valamint az Európai Unio-s „Esélyegyenlőségi törvény” követelményének eleget téve, egy IK- 260 típusú járművet felújított és átalakított úgy, hogy külsejében és megjelenésében hasonlítson a mai kor modernnek mondható autóbuszaihoz.
Az átalakítás részletezése:
A jármű eleje és hátfala a Classic
típusú járművével
azonos kialakítást kapott, így a homlokajtó
és az első lökhárító műanyagból
készült. A hátfal középrésze
és a lökhárító szintén műanyag
kivitelű, „hátfal ajtónak” látszik,
bár fixen van szerelve. A mozgáskorlátozottak
számára készült rámpa a második
lépcsőfok helyére van beépítve úgy,
hogy a peron szintmagassága 170 mm-el van
csökkentve, a belépési magasság pedig 170 mm.
A hátsó peronszint lesüllyesztéséhez
és a kihajtó
rámpa beépítéséhez az eredeti
gyári alváz csomópontokat nem kellett
megbontani, hanem külön zárt
szelvény–profil rendszer került
beépítésre úgy, hogy az alsó
hossztartók
meg vannak erősítve,valamint kereszt és
segédtartók vannak beépítve, mellyel az
egész rendszer szilárdsági jellemzői
erősödtek.
A jármű teljes belső felületét egy
csúszásmentes
anyaggal van bevonvai, mely egyenletesen szétterül,
és régebben alkalmazott „pöttyös”
gumipadlót, illetve a Vigoflex típusú
csúszásmentes padlóburkolót
helyettesíti.
Az anyag Sika transfloor 425 típusú, rugalmas,
önterülő járműipari
padlóburkoló, melynek előnye a magas mechanikai és
csavaró szilárdság, a
toldást és hegesztést nem igénylő,
botlásmentes közlekedést biztosító, a
padló
egyetlenségeket kiegyenlítő kivitel.
Minden lépcső taposó felülete csepp mintás
alumínium
lemezborítást kapott. Minden lépcsőfok oldallemeze
lépcsővilágítást kapott. A járművet
ellátták kapaszkodórendszerrel, és
ventillátoros,
fűtőkályhás hőcseréléssel.