Ikarus 260 MÁV (Sínbusz)
Hosszúság: 11000 mm
Magasság: 3040 mm
Szélesség:
2500 mm Férőhely: 21/76
(ülő/álló) fő 2.osztály Padlómagasság: 920
mm Tengelytáv:
5400 mm
Kerékátmérő: 850 mm Sebesség: 66 km/h Tömeg: 8500 kg Tengelyelrendezés: 1A
Motor:
Rába D2156 HM6U
Közvetlen
befecskendezésű, soros hathengeres szívódízel
Hengerűrtartalom: 10350 cm³
Maximális
teljesítmény: 141 kW (192 LE) (2100/min)
Maximális nyomaték 696 Nm
(1300/min):
A MÁV-nak sok mellékvonalat kellett
ellátnia, a nagyobb forgalmú mellékvonalak
lefoglalták a Bzmot motorvonatok nagy részét. Ezen
okból gondolkoztak egy olcsó, könnyűszerkezetes
mellékvonali jármű beszerzésén. Így
merült fel hogy kísérleti jelleggel
átalakítsanak egy Ikarus 260 autóbuszt. A
MÁV meg is rendelte a kísérleti járművet az
Ikarustól. A választás azért esett az
Ikarus 260-ra, mert kis fogyasztás, könnyű szerkezet
és mellékvonalra megfelelő sebesség jellemezte,
továbbá, az átalakítást könnyen
el lehetett végezni, és maga a busz sem került
nagyon sokba. Az átalakításra Pusztaszabolcson
került sor, ahol rögtön tesztelték is. A buszt
nem volt szükséges nagyon átalakítani. A
kerekeit normál profilos vasúti kerekekre
cserélték, a féket
átalakították, hogy tuskós rendszerrel
működhessen, a kormányzást kiiktatták. A busz
utastere és a kasztni is maradt az eredeti. A busz alsó
lépcsőjének magassága pont alkalmas volt a vasuti
peronról való felszállása, így azt
nem volt szükséges átalakítani. A busz
annyira kísérleti jelleggel épült, hogy a
kürtöket még nem is alakították ki,
továbba a kapcsolódást más vagonokhoz vagy
mozdonyhoz sem oldották még meg.A próbaútra
a 44-es számú
Pusztaszabolcs–Székesfehérvár vonalon
került sor. A kísérlet sikertelen lett, a
sínautóbusz nem kanyarodott megfelelően, és a
fékezéssel is gondok voltak, ugyanis túl
könnyű volt a szerkezete, és nem volt megfelelő
nagyságú a súrlódás. Több
tesztet is végeztek, de végül felhagytak a
kísérletezéssel, és
visszaalakították sima autóbusszá a
járművet.
Mai napig a tisza volán színeiben szolgál: BOS-770 rendszámmal, Szentesen.