Ikarus 260 MÁV (Sínbusz)
      

Hosszúság:  11000 mm     Magasság: 3040 mm     Szélesség:  2500  mm     Férőhely: 21/76 (ülő/álló) fő  2.osztály    Padlómagasság: 920 mm    Tengelytáv:  5400 mm  
Kerékátmérő: 850 mm    Sebesség: 66 km/h    Tömeg: 8500 kg     Tengelyelrendezés: 1A


Motor:       Rába D2156 HM6U                  Közvetlen befecskendezésű, soros hathengeres szívódízel
                                                                               Hengerűrtartalom: 10350 cm³
                                                                               Maximális teljesítmény: 141 kW (192 LE) (2100/min)
                                                                               Maximális nyomaték 696 Nm (1300/min):     




A MÁV-nak sok mellékvonalat kellett ellátnia, a nagyobb forgalmú mellékvonalak lefoglalták a Bzmot motorvonatok nagy részét. Ezen okból gondolkoztak egy olcsó, könnyűszerkezetes mellékvonali jármű beszerzésén. Így merült fel hogy kísérleti jelleggel átalakítsanak egy Ikarus 260 autóbuszt. A MÁV meg is rendelte a kísérleti járművet az Ikarustól. A választás azért esett az Ikarus 260-ra, mert kis fogyasztás, könnyű szerkezet és mellékvonalra megfelelő sebesség jellemezte, továbbá, az átalakítást könnyen el lehetett végezni, és maga a busz sem került nagyon sokba. Az átalakításra Pusztaszabolcson került sor, ahol rögtön tesztelték is. A buszt nem volt szükséges nagyon átalakítani. A kerekeit normál profilos vasúti kerekekre cserélték, a féket átalakították, hogy tuskós rendszerrel működhessen, a kormányzást kiiktatták. A busz utastere és a kasztni is maradt az eredeti. A busz alsó lépcsőjének magassága pont alkalmas volt a vasuti peronról való felszállása, így azt nem volt szükséges átalakítani. A busz annyira kísérleti jelleggel épült, hogy a kürtöket még nem is alakították ki, továbba a kapcsolódást más vagonokhoz vagy mozdonyhoz sem oldották még meg.A próbaútra a 44-es számú Pusztaszabolcs–Székesfehérvár vonalon került sor. A kísérlet sikertelen lett, a sínautóbusz nem kanyarodott megfelelően, és a fékezéssel is gondok voltak, ugyanis túl könnyű volt a szerkezete, és nem volt megfelelő nagyságú a súrlódás. Több tesztet is végeztek, de végül felhagytak a kísérletezéssel, és visszaalakították sima autóbusszá a járművet.

Mai napig a tisza volán színeiben szolgál: BOS-770 rendszámmal, Szentesen.