Ikarus 280T (280.94)

                                                            
 

Az Ikarus legsikeresebb trolibuszkarosszériája. Többféle elektronikával készültek.

280.T1  78db: Ziu 5D trolik selejtezésekor felszabaduló elektronikával készültek, kontaktoros vezérléssel.
280.T3   2db :  BBC-Sécheron elektronikával szereltek. Megjárták Mexikót (1981), San Franciscót, Seattle-t (1982) majd visszakerültek az Ikarushoz.
280.T4 1978-ban gyártott kocsik, Kiepe-Siemens elektronikával készültek
280.T5  3 (?) db. Skoda elektronikával készültek, eredetileg Cseheknek mentek volna. Mégis Szófiában lehetett rájuk találni.


280.T6  1978-                                                                  
Hosszúság:  16500 mm      Magasság: 3200  mm     Szélesség:  2500  mm    Ajtószélesség: 1400 mm     Férőhely: 35/78 (ülő/álló) fő     Padlómagasság: 920 mm     Tengelytáv:  5400/6200  mm  Ön/összsúly: 14100/24000 kg    Nyomtáv: 2000 mm    Áramszedő távolság: 650 mm


Motor:  Ganz Ansaldo TK 110K        Egyenáramú soros gerjesztésű, fokozatmentes szaggatóval táplált villanymotor,
                                                              folyamatos mezőgyengítéssel
                                                             196 kW, 1950/min.  1935Nm

Mellső tengely: MVG 832.81
Középső tengely: MVG 832.82
Hátsó tengely: MVG 318.38
A és C tengely merev tengely, B tengely hypoid felfüggesztés, mindenhol Panhard rudazattal. Teljes légrugózás szintállító szelepekkel és kettős lengéscsillapítókkal


  
280.T8     2db.  Hitachi elektronikával készült kocsik                                                             


280.T9.90    (BKV kivitel)
Hosszúság:  16500 mm         Magasság: 3100  mm     Szélesség:  2500  mm    Ajtószélesség: 1400 mm     Férőhely: 35/78 (ülő/álló) fő    Padlómagasság: 920 mm      Tengelytáv:  5400/6200  mm   Ön/összsúly: 11280/21630 kg    Nyomtáv: 2000 mm    Áramszedő távolság: 650 mm

              DK 210A 3                            Vegyes gerjesztésű villanymotor. Maximális fordulatszám: 3900/min.  500V, 110 kW

              Ziu 682U                               nincs adat

Egyéb berendezések:
Akkumulátor:   6EU-13                     12V, 182Ah, 2db.
Generátor:       AVG VG916             100A, 28V
Áramszedő:      RT61                         2db
Segédmotor:     Evig EHL 160M4    750V, 12kW, 1860/min

Mellső tengely: MVG 832.81
Középső tengely: MVG 832.82
Hátsó tengely: MVG 318.38
A és C tengely merev tengely, B tengely hypoid felfüggesztés, mindenhol Panhard rudazattal. Teljes légrugózás szintállító szelepekkel és kettős lengéscsillapítókkal

Kormányzás: Csepel 069.08 hidraulikus szervókormány