Ikarus 282


 
     Hosszúság:  18000 mm      Magasság: 3040 mm      Szélesség:  2500  mm  
     
Férőhely: 49/103 (ülő/álló)  fő    Padlómagasság: 920 mm   Tengelytáv: 5400/6200 mm  
      

     
      Motor:   Rába MAN D2356 HM6U 
                          
Közvetlen befecskendezésű soros, hathengeres turbódisel
                           Összlökettérfogat: 10350 cm³
                           Teljesítmény: 162 kW (220 LE)(2200/ min)
                            
        
                    
     Erőátvitel:   Renk Doromat 873
                              4+1 fokozatu automata váltó, teljesen szinkronizált.
                                                               
                                                      
 
                                                                                                                              


Az Ikarus 280-asnál nagyobb, 1,5 méterrel hosszabb, 282-es bemutatkozása, 1977-re tehető. A kocsit a BKV tesztelésre átvette, és a különböző útvonalengedélyek után a 144 és 61E járatokon járatta.  A buszba egy erősebb Rába motor került, de ígyis a kocsi lomha volt, és a városban a hossza is gondot jelentett.  A BKV visszaadta az Ikarusnak a kocsit, a megmaradt kocsik pedig a Nyíregyházi volánhoz került.

Altípusok:  
                282K1    1975,      1db     D2156HM6U+Renk Doromat 873  1/2-ban eltolható ablakok, BKV
                282.00    1978       5db     D2356HM6U+Prága 2M70, 1/2-ben tolható ablak, 2*2 üléssor, Volánnak
                282.01    1977                  D2356HM6U+ZF S6 90U-709, 1/2-ben tolható, utolsó teleablak, CCCP
                282.02    1978       3db     D2356HM6U+ZF S6 90U-709, 1/2-ben tolható, utolsó teleablak, Volán