Ikarus 282
Hosszúság: 18000 mm Magasság: 3040 mm
Szélesség:
2500 mm
Férőhely: 49/103 (ülő/álló) fő Padlómagasság: 920
mm Tengelytáv: 5400/6200 mm
Motor: Rába MAN D2356 HM6U
Közvetlen befecskendezésű soros, hathengeres turbódisel
Összlökettérfogat: 10350 cm³
Teljesítmény: 162 kW (220 LE)(2200/ min)
Erőátvitel:
Renk Doromat 873
4+1 fokozatu automata
váltó, teljesen szinkronizált.
Az Ikarus
280-asnál nagyobb, 1,5 méterrel hosszabb,
282-es bemutatkozása, 1977-re tehető. A kocsit a BKV
tesztelésre átvette, és a különböző
útvonalengedélyek után a 144 és 61E
járatokon járatta. A buszba egy erősebb Rába
motor került, de ígyis a kocsi lomha volt, és a
városban a hossza is gondot jelentett. A BKV visszaadta az
Ikarusnak a kocsit, a megmaradt kocsik pedig a
Nyíregyházi volánhoz került.
Altípusok:
282K1
1975, 1db D2156HM6U+Renk Doromat 873 1/2-ban eltolható
ablakok, BKV
282.00 1978
5db D2356HM6U+Prága 2M70,
1/2-ben tolható ablak, 2*2 üléssor, Volánnak
282.01 1977
D2356HM6U+ZF S6 90U-709,
1/2-ben tolható, utolsó teleablak, CCCP
282.02 1978 3db
D2356HM6U+ZF S6 90U-709, 1/2-ben tolható,
utolsó teleablak, Volán