A Ganz Ansaldo Villamossági Rt. és az Ikarus közös gyártmánya volt a 415T típusú energiatakarékos szóló trolibusz. A járművet egyenáramú, soros gerjesztésű, kompenzált vontatómotor hajtja, mely a kocsi alvázára van felfüggesztve.
A motort egyenáramú szaggató
táplálja. A szaggató az
egyenfeszültség be- és kikapcsolási
időarányának
változtatásával a motorfeszültséget
(és ezzel a motor áramát, ill. nyomatékot)
fokozatmentesen változtatja a vezető által
működtetett menetpedál állásának
megfelelően. A teljes kivezérlés elérése
után a motor mezőgyengítése automatikus
és fokozatmentes. A fékpedálút kezdeti
szakaszán érvényesül a generátoros
villamos fék, majd a fékpedálút
további szakaszán a légfék működik.
A villamos berendezés a
fékenergiát a hálózatba
visszatáplálja vagy ha a hálózat nem
felvevőképes,
automatikusan a tetőn elhelyezett
fékellenállásokon alakítja hővé.
Minden
vezérlési és szabályozási
funkciót a központi elektronika lát el. A
segédüzemeket egy egyenáramú motor hajtja
ékszíjakkal.
A prototípus járművet 1992-ben mutatták be. 800-as pályaszámmal Budapesten, Debrecenben, Pozsonyban és Moszkvában járt próbaúton, majd ezután Tallinba került.
205 db 415T trolit gyártottak Bukarestnek úgy, hogy a járművek végszerelése az Aradi, az ASTRA gyárban történt.
Ik.415.83T
Hosszúság: 11400 mm Magasság: 2937 mm
Szélesség:
2500 mm Férőhely: 23/82 fő (ülő/álló) Padló
magasság: 750
mm Tengelytáv:
5570 mm Ön/összsúly: 11400/18550 kg
Gumiméret: 275/80 R22,5
Motor: Dynamo DK 220 Y3
Egyenáramú soros
gerjesztésű, fokozatmentes szaggatóval
táplált villanymotor,
Hajtás:
Dynamo Dinasz-22, RT 300/700 tirisztoros szaggatóval
Kormányzás: golyósoros hidraulikus szervókormány
Fékrendszer: Kétkörös
biztonsági fékrendszer
légszárítóval, tengelyenkénti
fékerőszabályozókkal, automatikus
fékutánállítóval.
Rugóerőtárolós rögzítőfék,
villamos fék légfékkel kombinálva,
hálózati visszatáplálással