Ikarus 415T

 
Hosszúság:  11400-12000 mm     Magasság: 3037  mm    Szélesség:  25000  mm    Férőhely: 92 fő    Padlómagasság: 750 mm   Tengelytáv:  5570-6000  mm    Ön/összsúly: 10630/16890 kg   Gumiméret: 275/80 R22,5

Motor:  Ganz Ansaldo TK 110K        Egyenáramú soros gerjesztésű, fokozatmentes szaggatóval táplált villanymotor, folyamatos mezőgyengítéssel
                                                     196 kW, 1950/min.  1935Nm
                                                     Maximális sebesség: 60 km/h

Kormányzás: Bendiberica              golyósoros hidraulikus szervókormány

Fékrendszer: Kétkörös biztonsági fékrendszer légszárítóval, tengelyenkénti fékerőszabályozókkal, automatikus fékutánállítóval. Rugóerőtárolós rögzítőfék, villamos fék légfékkel kombinálva, hálózati visszatáplálással

Opciók:  Dynamo Moscow, Kiepe elektronika, ABS/ASR, Színezett és hőszigetelt ablaküvegek Elektronikus vezérlésű útvonaljelző,  Textilbevonatos vagy keménylapos ülések,  Légkondícionáló, Tolókocsi lift, Tetszés szerinti üléselrendezés, Élérzékelős ajtóvisszanyitás

A Ganz Ansaldo Villamossági Rt. és az Ikarus közös gyártmánya volt a 415T típusú energiatakarékos szóló trolibusz. A járművet egyenáramú, soros gerjesztésű, kompenzált vontatómotor hajtja, mely a kocsi alvázára van felfüggesztve.

A motort egyenáramú szaggató táplálja. A szaggató az egyenfeszültség be- és kikapcsolási időarányának változtatásával a motorfeszültséget (és ezzel a motor áramát, ill. nyomatékot) fokozatmentesen változtatja a vezető által működtetett menetpedál állásának megfelelően. A teljes kivezérlés elérése után a motor mezőgyengítése automatikus és fokozatmentes. A fékpedálút kezdeti szakaszán érvényesül a generátoros villamos fék, majd a fékpedálút további szakaszán a légfék működik.
A villamos berendezés a fékenergiát a hálózatba visszatáplálja vagy ha a hálózat nem felvevőképes, automatikusan a tetőn elhelyezett fékellenállásokon alakítja hővé. Minden vezérlési és szabályozási funkciót a központi elektronika lát el. A segédüzemeket egy egyenáramú motor hajtja ékszíjakkal.

A prototípus járművet 1992-ben mutatták be. 800-as pályaszámmal Budapesten, Debrecenben, Pozsonyban és Moszkvában járt próbaúton, majd ezután Tallinba került.

205 db 415T trolit gyártottak Bukarestnek úgy, hogy a járművek végszerelése az Aradi, az ASTRA gyárban történt.

                                                                                                                       Ik.415.83T

Hosszúság:  11400 mm   Magasság: 2937  mm    Szélesség:  2500  mm    Férőhely: 23/82 fő (ülő/álló)   Padló magasság: 750 mm  Tengelytáv:  5570 mm    Ön/összsúly: 11400/18550 kg 
Gumiméret: 275/80 R22,5  


Motor:  Dynamo DK 220 Y3         Egyenáramú soros gerjesztésű, fokozatmentes szaggatóval táplált villanymotor,

Hajtás: Dynamo Dinasz-22, RT 300/700 tirisztoros szaggatóval                                                        

Kormányzás: golyósoros hidraulikus szervókormány

Fékrendszer: Kétkörös biztonsági fékrendszer légszárítóval, tengelyenkénti fékerőszabályozókkal, automatikus fékutánállítóval. Rugóerőtárolós rögzítőfék, villamos fék légfékkel kombinálva, hálózati visszatáplálással