Ikarus 435 TD DUO
                          
                                                                               
Hosszúság:  18000 mm     Magasság: 3000  mm     Szélesség:  2500  mm    Férőhely: 155 fő   Padlómagasság: 770 mm    Tengelytáv: 5570/6410 mm     Maximális sebesség: 80  km/h  
Ön/összsúly: 10530/27830 kg.



Diesel-motor                                                                              
               Man  D2866 TUH                 Közvetlen befecskendezésű, soros hathengeres fekvő elrendezésű, turbódízel
                                                        Hengerűrtartalom: 6871 cm³
                                                        Maximális teljesítmény: 220 kW (300 LE)  (2100/min)
                                                        Maximális nyomaték: 1239 Nm (1300/min)

Erőátvitel: Voith Diwa D863.3    3+1 fokozatú automata váltó, hidromechanikus retarderrel

Elektro-motor:
                AEG CUZAC 4579 b 4          egyenáramú, soros gerjesztésű, kényszerhűtésű, GTO tirisztoros szabályozású  villanymotor folyamatos mezőgyengítéssel
                                                        180kW/600V,   220 kW/750V


Elektormos berendezések:  Dornier II vezető által távvezérelt áramszedő, AEG nagyfeszültségű trolibusz egységek
Fékrendszer: Kétkörös "Euro" légfékrendszer légszárítóval, fékerőszabályozó és automatikus fékutánállító, ABS/ASR

Kormányzás:  Bendeberica hidraulikus szervókormány

Mellső tengely: Rába 932.21
Középső tengely: (hajtott (elektronikusan)) Rába BDR 28.49 
Hátsó tengely: (hajtott (diesel)) MVG 572.87


Az Ikarus 435 TD DUO autóbusz és trolibusz egyben. 1992-ben fejlesztették ki az Ikarusban.  1db készült belőle, mely több kiállítást is megjárt.dízelüzemben tolócsuklós autóbuszként viselkedett, a motor a C tengely mögött volt található, a hajtott a C tengely volt. Troli üzemben az A és B tengely között található elektromotor hajtotta a B tengelyt. Egyszerre csak egy üzemmódban tudott működni.
2001-ben átalakították "sima" autóbusszá, Székesfehérvárra került, rendszáma: GVY-398