Ikarus 435 TD DUO
Hosszúság: 18000 mm
Magasság: 3000 mm Szélesség:
2500 mm Férőhely: 155 fő
Padlómagasság: 770 mm
Tengelytáv:
5570/6410 mm Maximális sebesség: 80 km/h
Ön/összsúly: 10530/27830 kg.
Diesel-motor
Man D2866 TUH
Közvetlen
befecskendezésű, soros hathengeres fekvő elrendezésű,
turbódízel
Hengerűrtartalom: 6871 cm³
Maximális
teljesítmény: 220 kW (300 LE) (2100/min)
Maximális nyomaték: 1239 Nm (1300/min)
Erőátvitel: Voith Diwa D863.3
3+1
fokozatú automata
váltó, hidromechanikus retarderrel
Elektro-motor:
AEG CUZAC 4579 b 4
egyenáramú, soros gerjesztésű,
kényszerhűtésű, GTO tirisztoros
szabályozású villanymotor folyamatos mezőgyengítéssel
180kW/600V, 220 kW/750V
Elektormos berendezések: Dornier II vezető által távvezérelt áramszedő, AEG
nagyfeszültségű trolibusz egységek
Fékrendszer: Kétkörös "Euro" légfékrendszer légszárítóval,
fékerőszabályozó és automatikus fékutánállító, ABS/ASR
Kormányzás: Bendeberica hidraulikus szervókormány
Mellső tengely: Rába
932.21
Középső tengely:
(hajtott (elektronikusan)) Rába BDR 28.49
Hátsó tengely:
(hajtott (diesel)) MVG 572.87
Az Ikarus 435 TD DUO autóbusz és
trolibusz egyben. 1992-ben fejlesztették ki az Ikarusban.
1db készült belőle,
mely több kiállítást is
megjárt.dízelüzemben
tolócsuklós autóbuszként viselkedett, a
motor a C tengely mögött volt található, a
hajtott a C tengely volt. Troli üzemben az A és B tengely
között található
elektromotor hajtotta a B tengelyt. Egyszerre csak egy
üzemmódban tudott működni.
2001-ben
átalakították
"sima" autóbusszá, Székesfehérvárra
került, rendszáma: GVY-398