Ikarus 725
                                                                                                                MÁV BZmot-601

 
     Hosszúság:  25400 (kétrészes) / 35600 (háromrészes)  mm      Magasság: 3600 mm          
    Szélesség:
 2600  mm   Tengelyelrendezés: 1-B-1  vagy  1-B-B-1  
     
Férőhely: 86 vagy 120  fő     Kerékátmérő: 850 mm   Nyomtáv: vasúti  (1435mm)
    
 
      Motor:   Cummins NTA855R
                          
Közvetlen befecskendezésű soros, négyhengeres disel, léghűtéssel
                           Összlökettérfogat: ? cm³
                           Teljesítmény: 250 kW (340 LE)
                          
                        


  Ikarus buszok elemeiből felépült, 25 méter hosszú vasúti jármű, mely az 1983-as BNV-n mutatkozott be.
  A MÁV tesztelte a járművet Bzmot 601/1 és 601/2 pályaszámon. A teszt után értékesítették Malajziába.

 A kétrészes motorvonat egyik felében volt csak motor a másik szabadonfutó vezérlőkocsi volt.

1988-ban 5 háromrészes, és 5 ötrészes motorvonatot szállítottak a malájoknak, majd Szingapúr is kapott két, kétrészes motorvonatot.

motorvonatok első és utolsó vezetőállásos kocsija az Ikarus 725.01 számot kapta, itt található a motor is. A háromrészes motorkocsi középső, és az ötrészes motorkocsi második és negyedik része vezetőállás nélküli pótkocsi volt, ez kapta a 722.01 számot. Ezenkívül készült még egy vezetőállás nélküli hajtott motorkocsi is, amely az ötrészes motorvonat középső része lett, ezt 723.01-nek nevezték el.

A motorkocsit egy, illetve két kb. 250 kW teljesítményű, (az esetek többségében) hathengeres, fekvő Cummins NTA855R típusú motor hajtja. A hidraulikus hajtómű
járműegységenként egy-egy tengelyt hajt, kardántengelyekkel kapcsolt kúpkerekes tengelyhajtóművek által. A kétrészes jármű egy gépes és egy motor nélküli, a
háromrészes két  motoros és egy motor nélküli egységből áll. A gépes egység kapcsolt vége alatti tengelyhajtómű kétfokozatú (áthajtóműves), a motor nélküli egység
tengelyhajtóműve egyfokozatú.  Mindkét tengelyhajtómű cikloisfogazású kúpkerékhajtómű, az 1:3,125 hajtóműáttétel 100 km/h legnagyobb menetsebességet tesz
lehetővé.

Fékrendszer:  Knorr rendszerű, önműködő fék, SAB tuskós fékblokkokkal, kompozit féktuskókkal, rugóerőtárolós rögzítőfékkel. A SAB BFC önműködő hézagállítóval és kompozit tuskókkal szerelt fékblokkok az ágytok-konzolokon helyezkednek el, biztosítva a kerékpártengely síkjában vízszintesen támadó fékerőt. A kedvezőtlen (tapadási) viszonyok között a tapadás növelését pneumatikus homokoló berendezés szolgálja.

Utastér: a távolsági buszokban alkalmazott, kárpitozott, fejtámlás ülések találhatók, soronként két-két ülés 770 mm-es sortávolságú elrendezésben. Kívánság szerint bármilyen üléselrendezés kialakítható. A motorkocsin egy, európai jellegű WC található. Az utastéri burkolatelemek Formica jellegű műanyaglemezek. A felszálló előtereket huzatvédő paravánok választják el az utastértől. A műanyag burkolatelemek tűzállóak és könnyen tisztíthatók. A feljáróajtók elektropneumatikus működtetésű lengő-tolóajtók. Az utastéri világítást fénycsővilágítással oldották meg. Az ablakok alumíniumkeretűek, napvédő-fóliázott biztonsági üvegből készülnek.


E típushoz hasonló felfogásban elkészült az Ikarus 386-os motorvonat-változatának terve is. Ez csak terv maradt sajnos.