Ikarus 30
Hosszúság: 8400 mm Magasság: 2868 mm Szélesség: 2300 mm
Padlómagasság: 900 mm Férőhely: 19/21 (városi) - 30/10 (elővárosi) (ülő/álló) fő Ajtóelrendezés: 2-0-2 vagy 2-0-0
Motor : Csepel D413
orrban álló soros
dízelmotor, 62 kW, 84 LE
Az
Ikarus Karosszéria- és Járműgyár első
terméke városi szóló
autóbusz, Csepel-Steyr 413 típusú 62 kW-os
motorral épült önhordó
karosszériával. 1951. Júniusában a FAÜ
(Fővárosi Autóbusz Üzemegység is
állományba vette, majd 192 db-os flottát tartott
fent belőle. Az utazósok nem
kedvelték, mert az utastér szűk, a lépcsők
magasak, az ajtó elhelyezése pedig
kedvezőtlen volt, az állóhelyeket alig tudták
kialakítani.
1954-ben a budai végállomásra kiálló
39-es jelzésű autóbusz a
Margit-hídon a szigeti bejárót elhagyva
áttörte a híd korlátját, és a
Dunába
zuhant. A jármű személyzete életét
vesztette, utasokat nem szállított. Budapesten
e típus 1961-ig közlekedett. Az autóbusz
létezett távolsági változatban is
2-0-0 ajtóelrendezéssel.