Hungaroplan
Hosszúság: 22340 mm Szélesség: 2472 mm Nyomtáv: 1435 mm (vasuti) Férőhely: (ülő/álló): 46/104 fő Önsúly: 26000 kg Magasság: 3100 mm Padlómagasság: 850 mm
Maximális sebesség: 60 km/h Tengelytáv: 1800 mm Kerékátmérő (új): 650 mm Minimális ívsugár: 18 m Tengelyek száma: 8 Gyártó:
BKV-Hungaroplan 1988
Hattengelyes csuklós motorkocsi, prototípus, BKV-Ikarus
kooperációban.
Motor
TK 44/B 4 db, 66
kW
A budapesti villamosüzem talán egyik legérdekesebb
járműve, pézügyi nehézségek miatt
végül összesen egy darab van belőle.
A jármű váza önhordó jellegű, a kocsitest
szilárdságát az alváz és a rá
épített szekrény együtt adja. A
kocsiszekrény legyártása az Ikarus feladata volt, majd az
összeszerelés a BKV Fehér úti
üzemében történt meg.
A forgóváz, és a hajtásház a Ganz
csuklósból való. Tehát a motor itt is az
alvázra van szerelve és onnan kardántengelyekkel
van meghajtva a tengely. Az utastér nagy része az IKARUS
buszokból már ismerős lehet. Az ablakok tágasak,
és fele részben eltolhatóak. Az ajtók
szokatlan módon bolygó kivitelűek, és megegyeznek
a 400-as sorozatú
IKARUS-oknál találhatókkal. Az
üléselrendezés 1+1-es, ennek köszönhetően
a belső tér igen tágas.
Az ülések szintén autó-, ill.
trolibuszból származnak: a 260-asokból, illetve a
korai 415-ösökből. A homlokfalon a
fényszórók a Wartburg, a zár- és
irányjelzőlámpák pedig a Zsiguli
személygépkocsi típussal (!) azonosak. A tető,
illetve az oldalfal közötti részben futnak a
vezérlő és egyéb kábelek, akárcsak.a
400-as buszokban. Ezen a csatornán került
elhelyezésre a neonvilágítás is.
A villamos berendezést a Fehér úti Főmühely
készítette, de a vezérlést az ICS-kből
vették át.
Fékezés
Az üzemi fékezést lehetővé tevő
villamosfék, valamint a rugóerőtárolós
szolenoid, a kiegészítő fék a
sínfék, amely akkumulátoros működésű.
A jármű rögzítésére a
rugóerőtárolós szolenoid szolgál.
Áramkimaradás esetén is működik a
rugóerőtárolós fék, valamint a
sínfék A jármű homlokfalán nincsenek
csatlások, így a kocsi villamosan nem csatolható,
csak mechanikusan. A villamos egyedi mivoltából
kifolyólag sokszor hibásodik meg, így alacsony a
rendelekzésre állása.
.