Hungaroplan
       

                           
Hosszúság: 22340 mm    Szélesség: 2472 mm      Nyomtáv: 1435 mm (vasuti)    Férőhely: (ülő/álló): 46/104 fő    Önsúly: 26000 kg     Magasság: 3100 mm    Padlómagasság: 850 mm
Maximális sebesség: 60 km/h   Tengelytáv: 1800 mm    Kerékátmérő (új): 650 mm   Minimális ívsugár: 18 m      Tengelyek száma: 8     Gyártó: BKV-Hungaroplan 1988                           

                           
Hattengelyes csuklós motorkocsi, prototípus, BKV-Ikarus kooperációban.                           

Motor    TK 44/B        4 db, 66 kW               

A budapesti villamosüzem talán egyik legérdekesebb járműve, pézügyi nehézségek miatt végül összesen egy darab van belőle.                           
A jármű váza önhordó jellegű, a kocsitest szilárdságát az alváz és a rá épített szekrény együtt adja. A kocsiszekrény  legyártása az Ikarus feladata volt, majd az összeszerelés a BKV Fehér úti üzemében történt meg.
A forgóváz, és a hajtásház a Ganz csuklósból való. Tehát a motor itt is az alvázra van szerelve és onnan kardántengelyekkel van meghajtva a tengely. Az utastér nagy része az IKARUS buszokból már ismerős lehet. Az ablakok tágasak, és fele részben eltolhatóak. Az ajtók szokatlan módon bolygó kivitelűek, és megegyeznek a 400-as sorozatú
IKARUS-oknál találhatókkal. Az üléselrendezés 1+1-es, ennek köszönhetően a belső tér igen tágas.
Az ülések szintén autó-, ill. trolibuszból származnak: a 260-asokból, illetve a korai 415-ösökből. A homlokfalon a fényszórók a Wartburg, a zár- és irányjelzőlámpák pedig a Zsiguli személygépkocsi típussal (!) azonosak. A tető, illetve az oldalfal közötti részben futnak a vezérlő és egyéb kábelek, akárcsak.a 400-as buszokban. Ezen a csatornán került elhelyezésre a neonvilágítás is.
A villamos berendezést a Fehér úti Főmühely készítette, de a vezérlést az ICS-kből vették át.

Fékezés
Az üzemi fékezést lehetővé tevő villamosfék, valamint a rugóerőtárolós szolenoid, a kiegészítő fék a sínfék, amely akkumulátoros működésű. A jármű rögzítésére a rugóerőtárolós szolenoid szolgál. Áramkimaradás esetén is működik a rugóerőtárolós fék, valamint a sínfék A jármű homlokfalán nincsenek csatlások, így a kocsi villamosan nem csatolható, csak mechanikusan. A villamos egyedi mivoltából kifolyólag sokszor hibásodik meg, így alacsony a rendelekzésre állása.

.