UV-MUV
Hosszúság: 13500 (UV1,2,3), 13690 (UV5)mm Szélesség: 2300 mm Magasság: 3100 mm Összsúly: 19750 kg Férőhely: (ülő/álló) 22/72 (UV1,2,3) 20/74 (UV5) fő
Tengelytáv: 1600 mm Padlómagasság: 783 a kocsivégekben 668 mm
Minimális ívsugár: 18 m Kerékátmérő (új): 670 mm
Ajtók: 2-1-2 (UV1,2,3) 2-2-2 (UV5)
Gyártva: 1956-57 (UV1), 1957-58 (UV2), 1959-61 (UV2), 1962-65 (UV5).
A kocsik folyamatos
javításokon, nagyjavításokon és
átalakításokon estek át, mára
tulajdonképpen csak az alváz nagyobb elemei azonosak az
erdetileg legyártottakkal.
Motor TA 1.18
4db, 600V, 4*37 kW-ost teljesitméynű
villanymotor
Fékrendszer:
Üzemi fék: négytörzsű akkumulátoros sinfék,
Rögzítőfék: Süritett levegős + kézifék
Csatlás
Az UV-n jelenleg található elektromos csatlások:
1. Erősáram (600V): A kocsik B végével szembenállva a tető
pereménél bal oldalt.
2. Vezérlés (24V): A kocsik B végén a hátsó ablak alatt jobb
oldalon; 50 eres csatlakozó.
3. Szolenoid (pótkocsihoz): A kocsik B végén, a
tető pereménél jobb oldalt. Ezt csak a pótkocsi
egyik oldalára szabad felszerelni, illetve a vele csatolt UV-t
át kell állítani a szolenoidfék
működtetésére. (Az
átállítás a menet-fék hengeren
történik, tehát kocsiszínben, nem vonalon.)
4. Sűrített levegő - ez csak a pótkocsis
UV-kon használják - ez szolgáltatja a pótkocsi ajtóműködtetéséhez a
táplálást, a tömlő csatlakozási pontja a zárlámpa fölött van.
A mechanikai csatlakozást a szoros csatolású Alemann-ütközők
szolgáltatják: az ütközőrúd és az ütközőtányér
közepébe csúsztatott csatlórudat két függő csapszeg tartja helyén. A
csavarmenetes csatlásfejet ezután addig kell forgatni, amíg az
ütközőfelületek összeszorulnak, kotyogásmentesek lesznek. A
szerelvényt szakadásjelző biztosítja: egy barna
dobozhoz erősített vékony, laza fémlánc lóg a kocsik közt.
Szerelvényszakadáskor ez megfeszül, és megránt egy kis kart, mely befékezi
a kocsit.
Jelenleg érvényben van egy korlátozás,
mely szerint egy villamos-szerelvény maximum 3 kocsiból
állhat, ebből 0, 1, vagy 2 lehet a pótkocsik
száma, de régebben kísérleteztek M+P+P+M
összeállítással is; ez az
összeállítás nem vált be, mert a
két pótkocsi túl nagy holtteher volt, romlott az
UV menetdinamikája.
1962-ben a 3235-3258-as
járművek felhasználásával csuklós UV-t készítettek (3799, majd
3729 pályaszámmal), amelyet 1966-ban visszaalakítottak két szólóvá. A
kudarc oka, hogy a középre befüggesztett részhez közeli forgóvázak motorjait
kiépítették, így 4 motornak kellett volna elvinnie az extra tömegű járművet.
Mindemellett a járható ívek sugara is túl nagy volt, sok helyen nem
közlekedhetett volna a jármű. Legtöbbet a 2-es vonalon volt forgalomban.