Ikarus 280
Hosszúság: 16500 mm
Magasság: 3100 mm
Szélesség:
2500 mm Férőhely: 35/112
(ülő/álló) fő Padlómagasság: 920
mm Tengelytáv:
5400/6200 mm
280.00/15
Motor:
Rába D2156 HM6U
Közvetlen
befecskendezésű, soros hathengeres szívódízel
Hengerűrtartalom: 10350 cm³
Maximális
teljesítmény: 141 kW (192 LE) (2100/min)
Maximális nyomaték 696 Nm
(1300/min):
Erőátvitel:
Prága 2M70.16
2+1 fokozatu automata váltó
280.40/49
Motor: Rába D2156 HM6UT
Közvetlen
befecskendezésű, soros hathengeres turbódízel
Hengerűrtartalom: 10350 cm³
Maximális
teljesítmény: 162 kW (220 LE) (2100/min)
Maximális nyomaték 820 Nm
(1600/min):
Rába D10 UTS 150-155
Közvetlen
befecskendezésű, soros hathengeres turbódízel
Hengerűrtartalom: 10350 cm³
Maximális
teljesítmény: 150-155 kW (204-211 LE) (2100/min)
Maximális nyomaték 912
Nm (1600/min)
Erőátvitel:
Voith Diwa D851.2 (280.40)
3+1 fokozatu automata váltó
ZF 4HP 500-590 (280.49)
4+1 fokozatu automata
váltó EST18 vagy AEM6 programmal.
Altípusok részletesen:
Magyarázat: RD2156 (Rába Man D2156 HM6U)
RD2156 T (Rába Man D2156 HM6UT)
RD2156 HMXU (nincs adatom róla)
Ahol az
ajtóelrendezés nincs külön jelölve:
2-2-2-2 Harmónika/Bolygó
280.00
1984ig
BKV, RD2156+ Prága
váltó, 4 harmonika ajtó, 1/2ben tolható
ablak bal oldalt az utolsó teliablak, 1981ig "csöcsös" ajtónyitó.
35/112 fő (ülő/álló)
1984-86 BKV
RD2156+Prága váltó, 4 harmónika vagy
bolygó ajtó, 1/2ben tolható ablakok, MVG
832 tengely
280.01 1978tól Kína
RD2156+ ASH 75A8 váltó, minden ablak 1/3ban
tolható 37/109 fő (ülő/álló)
1980ig Szovjetunió
RD2156+ ASH 75A8 váltó, minden ablak 1/3ban
tolható 37/109 fő (ülő/álló)
1980tól
Szovjetunió RD2156+ ASH 75A8 váltó, minden
ablak 1/2ban tolható 37/109 fő (ülő/álló)
280.02 1978ig NDK
RD2156+ ASH 75A8 váltó,
bal oldali 3. és utolsó 1/2ben tolható a
többi tele ablak,
37/109 fő (ülő/álló)
1990ig NDK
RD2156+ ZF S6U90 váltó, bal oldali 3. és
utolsó 1/2ben tolható a többi tele ablak,
37/109 fő (ülő/álló) NDK-NSZK
egyesülésekor sok kocsi hazajött magyar volánokhoz.
280.03
1978ig NDK
RD2156+ ASH 75.2A8 váltó, bal
oldali 3. és utolsó 1/2ben tolható a többi
tele
ablak,55/60 fő (ülő/álló) Ajtók: 2-0-2-0
Harmónika
1990ig NDK
RD2156+ ZF S6U90 váltó, bal oldali 3. és
utolsó 1/2ben tolható a többi tele ablak,
55/60 fő (ülő/álló) NDK-NSZK
egyesülésekor sok kocsi hazajött magyar volánokhoz.
Ajtók: 2-0-2-0
Harmónika
280.03HM 1977
?
RD2156+ ASH 75.2-A2.B2.C1.D3.E2 váltó
280.04
1980tól Bulgária
RD2156+ ASH 75.2A8 váltó, minden
ablak tolható bal oldalon, a hátsó teleablak 35/111/1
fő (ülő/álló/kalauz)
280.05
1977tól Románia
RD2156+ ASH 75.2A8 váltó, minden ablak
tolható bal oldalon, a hátsó teleablak. 35/111/1
fő (ülő/álló/kalauz)
280.06 1977től Hazai
volánok RD2156+ Prága 2m70 váltó,
minden ablak tolható 1/3-ban. Jobb 2es és 5ös tele ablak. 34/112 fő (ülő/álló), kivilágítható táblatartó. 1977-től
félben tolható ablakok.
280.06
1985-től Hazai
volánok RD2156+ Prága 2m70 váltó,
minden ablak tolható 1/3-ban. Jobb 2es és 5ös teleablak. 34/112
fő (ülő/álló). kivilágítható
táblatartó. 1977-től félben tolható
ablakok.
280.07
1977
Tunézia RD2156+ ASH
75.2-A2.B2.C1.D3.E2 váltó, minden ablak tolható
1/2-ben.
280.08 1977
Csehszlovákia RD2156+ ASH
75.2-A2.B2.C1.D3.E2 váltó, 37/109 fő
(ülő/álló)
280.08A
1988ig Csehszlovákia RD2156 T +
Prága 2m70 váltó, 37 fő ülő utas, MVG 832
tengely, 1/3-ban eltolható ablakok, jobb 2,5 bal hátsó teleablak
1988-90
RD2156 T + ZF S6 90U váltó, 37 fő ülő
utas, MVG 832 és trilex tengely vegyesen , 1/3-ban eltolható ablakok, jobb 2,5 bal
hátsó teleablak
280.09 1989-90
Peru RD2156 +
ASH 75-8 váltó 34 ülő utas, 1/2ben tolható
ablakok
280.10 1998ig
Csehszlovákia RD2156+ASH 75.2 A2.B2
váltó, 57/79 (ülő/álló) utas, 2-0-2-0
ajtókialakítás 1978tól D2356+ZF S6 90U váltó,
1985től MVG 832 tengely, 1987től D2156T
1/3-ban eltolható ablakok jobb 2. és 5,
bal hátsó teleablak
280.10A 1989-90 Csehszlovákia RD2156+ZF
S6 90U váltó, 57/79 (ülő/álló) utas,
2-0-2-0 ajtókialakítás
1/3-ban eltolható ablakok jobb 2. és 5, bal
hátsó teleablak
280.11
1978 Lengyelország
RD2156 + ASH 75-A8 váltó 35/106
(ülő/álló) utas, 1/2ben tolható ablakok
MVG 018.59 tengely
280.12 1978 Csehszlovákia RD2356
+ Prága 2m70.18 váltó, 37/103 fő
(ülő/álló) utas, Trilex tengely, 1/3-adban eltolható ablakok, jobb 2,5 bal hátsó teleablak
280.13 1975
Venezuela RD2156 + ASH 752.8
váltó, 43/72 fő (ülő/álló) utas,
1/2-ben tolható ablakok
2-2-2-0 ajtókialakítás
280.14 1975 Venezuela
RD2156 + ASH 752.8 váltó,55/50 fő
(ülő/álló) utas, 1/2-ben tolható ablakok.2-2-2-0 ajtókialakítás
280.15 1975-1985
MKV-SZKV RD21656 + ASh 75.2-8 váltó, 35/112
fő (ülő/álló) utas, 1/2-ben tolható ablakok, jobb 2, és 5, bal hátsó teleablak
1985
Malév, MKV RD2156 +
Prága 2m70.16 váltó, 35/112 fő
(ülő/álló) utas, 1/2-ben tolható ablakok, bal hátsó teleablak.
280.16 1977 (75db) Magyar
volán RD2156 + Prága 2m70.03
váltó, 35/60+1 fő
(ülő/álló+ kalauz) utas, 1/2-ben
eltolható ablakok, bal hátsó teleablak, a
kalauznál a hátsó két ajtó
vezérelhető.
2-0-2-0 ajtóelrendezés
280.17 1976-77
(33db) Tunézia RD2156 + ASH 75.2-A2.B2.C1.D3.E2
váltó, 60/79 fő (ülő/álló) utas,
1/2-ben
eltolható ablakok, bal hátsó teleablak. 2-0-2-0
ajtóelrendezés
1976
Magyar volán RD2156 + ASH 75.2-A2.B2.C1.D3.E2
váltó, 35/60+1 fő (ülő/áló+kalauz)
utas, 1/2-ben eltolható ablakok, bal
hátsó teleablak, a kalauznál a hátsó
két ajtó
vezérelhető.
2-0-2-2 ajtóelrendezés
1985-1990 Volán
RD2156+ ZF S6 90U-001.1 váltó
280.18 1978
CCCP
RD2356 + GM3-80 váltó, 37/109 fő
(ülő/álló) utas,
1/2-ben eltolható ablakok,bal
hátsó teleablak.
280.19 1977
Kína
RD2156 + ASH 75.2
váltó, 37/109 fő (ülő/álló) utas,
1/2-ben
eltolható ablakok, bal hátsó teleablak. 2-0-2-0
ajtóelrendezés
280.20 1980
(4db) Tunézia
RD2156 HMXU + ASH 75.2-A2.B2.C1.D3.E2
váltó, 60/79 fő (ülő/álló) utas,
1/2-ben
eltolható ablakok, bal hátsó teleablak. 2-0-2-0
ajtóelrendezés
280.20 1980
(29db) ? RD2156 + ASH 75.2
váltó, 60/79 fő (ülő/álló) utas,
1/2-ben eltolható ablakok, bal hátsó teleablak. 2-0-2-0 ajtóelrendezés
280.21 1977
?
RD2156 + ASH
75.2-A2.B2.C1.D3.E2
váltó, ? fő (ülő/álló) utas,
1/2-ben
eltolható ablakok, bal hátsó teleablak. ?
ajtóelrendezés
280.22 1978
(1db bemutatóbusz) Görögország RD2156 +
Renk Doromat 874A váltó, ? fő
(ülő/álló) utas,
1/2-ben
eltolható ablakok, bal hátsó teleablak.
280.23 ?
CCCP
RD2156 + GMP ?
váltó. További adatai nem ismertek
280.24 1978
Tunézia
RD2156 + Renk Doromat 874A váltó, 35/122+1
fő (ülő/álló+kalauz) utas, 1/2-ben
eltolható ablakok, bal hátsó teleablak. Roll Band
viszonylatjelző,
280.25 ?
(50db) Isztambul RD2156 + ZF S6
90U váltó, 38 fő utas, minden ablak 1/3-ban
eltolható. Ajtóelrendezés: 2-2-0-2
280.26 ?
Lengyelország
RD2156 + ZF S6 90U
váltó, 38 fő utas,
1/2-ben eltolható ablakok, bal hátsó teleablak.
280.27 ?
Volán
RD2356 + ZF S6 90U
váltó, további adatai nem ismertek
280.28
? Törökország
RD2356 + ZF S6 90U-003 váltó, 36/118
fő (ülő/álló) utas, 1/3-ban eltolható ablakok Trilex
tengely
280.29 1980
(30db) Tunézia RD2156 + Renk Doromat 874A
váltó, 26/144+1 fő (ülő/álló+kalauz)
utas, Trilex tengely,
2-0-2-2 ajtóelrendezés.
280.30 1980
(5db) Tunézia RD2156 + Renk Doromat
874A váltó, 55/90 (ülő/álló) utas, 1/2-ben
tolható ablakok, 2-2-0-2 ajtóelrendezés.
280.30A/M
1997ig Belföldre
Fiktív típus, A(utomata) M(echanikus)
váltóval.
280.31 1980 (67db) Kuvait RD2156 + Renk Doromat
874A váltó, 25/135+1 (ülő/álló+kalauz) utas, 1/2-ben
tolható ablakok, 2-2-0-2 ajtóelrendezés
280.32 1980
(8db) Tunézia RD2156 + ASH75.2
váltó, 26/135+1 fő (ülő/álló)
utas, Csak kalauzüléssel volt szerelve.1/2-ben
tolható ablakok
280.33 1980ig
CCCP
RD2156 + ZF S6 90U-0003.1 váltó, 37/109
(ülő/álló) utas, 1/2-ben
tolható ablakok
1980-tól FAK
RD10 UTSLL + ? váltó, 37/109
(ülő/álló) utas, 1/2-ben
tolható ablakok, MVG 832 tengely
280.34 1982-83
(51db) Tunézia RD2156 + ZF S6 90U-001
váltó, 60/79 fő (ülő/álló) utas,
1/2-ben
tolható ablakok MVG 118.94 tengely. Ajtóelrendezés:
2-0-2-0
1989-92
Tunézia RD2356 + ZF S6 90U-734.4 váltó, 60/79 fő (ülő/álló) utas, 1/2-ben
tolható ablakok Ajtóelrendezés: 2-0-2-0
280.35 1982-83
(27db) Tunézia RD2356 + ZF S6 90U-709
váltó, 35/126+1 fő (ülő/álló+kalauz)
utas, 1/2-ben
tolható ablakok
280.37A 1993
Lengyelország MAN D2866 TUH + ZF5
HP590 váltó, 34/110 fő (ülő/álló)
utas, minden
második ablak teleablak, a többi 1/2-ben
tolható
280.37B
1994 Lengyelország MAN D2866
TUH + Voith Diwa váltó, 34/110 fő
(ülő/álló) utas, jobb 2 és 5,
bal hátsó teleablak, a többi 1/2-ben tolható
280.38 1982-86
Kuba RD 2156 +
Prága 2m70.16K váltó, 35/113 fő
(ülő/álló) utas, 1/2-ben
tolható ablakok
280.38A 1994-95
(6db) Lengyelország MAN D2866 TUH + ZF 5 HP
590 váltó, 34/110 fő (ülő/álló)
utas, jobb 2 és 5, bal hátsó teleablak, a többi 1/2-ben
tolható
280.39 1982
(3db) Tunézia RD
2356 + ? váltó. További adatai nem ismertek
280.40 1987
CCCP
RD 2356 + ZF 4 HP 590 váltó, 34/110
fő (ülő/álló) utas, minden második tele ablak a többi 1/2-ben tolható.
280.42 adatai nem ismertek számomra
280.43 1984-86
Bulgária
RD2156 + Prága 2m70.16
váltóval,34/110 fő (ülő/álló) utas,
1/3-ban tolhato ablakok
280.44
1982 (4db) Tunézia
RD 2356 motor. További adatai nem ismertek.
280.45 ?
(1db) Szíria
RD 2156 + ZF S6 90U-709
váltóval. 40/109 fő (ülő/álló) utas,
1/2-ben tolható ablakok., 2-0-2-2 ajtóelrendezés.
280.46
RD2156 + Prága 2m70.16 váltó, 34/110 fő
(ülő/álló) utas. 1/2-ben tolható ablakok , jobb 2, 5, bal hátsó teleablak
280.47
1985től Volán
nincs adatom róla
280.48 1987-89
CCCP
RD2356 + ZF S6 U90-734.5 váltóval, 34 ülő
utas. MVG 118.83 tengely. Ketté osztott első ajtó, 1/2-ben
tolható
ablakok.
280.49
1986-94 BKV
Lásd fent
280.50
1990 MKV
?
280. 51 nincs adatom róla
280.52 1986-94
Volán
RD 2356 + Prága 2m70.28
váltóval. 34/116 (ülőálló) utas. MVG
318.86 ("nagyrába") tengelyen
280.53 1987
Lengyelország RD
2156 + ASH 75.2-B6 váltóval, 35 fő ülő utas,
1/2-ben tolható ablakok a jobb2 és 5 bal hátsó teleablak. MVG
118.84 és 832 tengelyek
280.54 1990től
Lengyelország RD 2156 T vagy
RD2356 + ZF S6 90U-734.4 váltóval, 52/67 fő
(ülő/álló) utas, 1/2-ben tolható ablakok, MVG 009.85 tengely.
Ajtóelrendezés: 2-0-2-2
280.57 ?
Lengyelország D2156 T + ZF 4HP 500
váltóval, 35/113 (ülő/álló) utas. MVG
118.84 és 832 tengelyek.1/2-ben tolható ablakok a jobb2 és
5 bal hátsó teleablak.
280.58 ?
Lengyelország
D2156 T + ZF S6 90U vagy ZF 5HP 500
váltó, 35/113 fő (ülő/álló) utas, MVG 318.86 tengely. 1/2 ben tolható ablakok.
280.59 ?
CCCP
RD 2156 T + ZF S6 90U
váltóval 37/110 fő
(ülő/álló) utas, Trilex tengely.1/3 ban tolható ablakok.
280.60A
Ecuador Cummins LTA 10B 250H +
ZF S6 120U-018 váltóval, 55 ülő utas
Ajtóelrendezés: 2-0-2-2
280.61 létező típus, de nincs adatom róla
280.62 1989-90
Tunézia
RD 2156 + ZF S6 90U-734.5 váltóval,
28/115+1 fő (ülő/álló+kalauz) utas
MVG 118.62 ("nagyrába") tengely, 1/2-ben tolható ablakok.
280.63 ?
CCCP
RD2156 + ZF S6
90U-0003.1 váltóval, 37/110+1 fő
(ülő/álló+kalauz) utas
280.64 1980-89
CCCP
RD 2156 T + ZF S6 90U-0003.1 váltóval,
37/110+1 fő (ülő/álló+kalauz) utas
280.65
1989-92 Tunézia
RD 2156 T + Voith Diwa 851.2
váltó, 38/115+1 fő (ülő/álló+kalauz) utas, MVG 118.62 tengey
280.65A 1989-92
?
DAF LT 160 + Voith Diwa 851.2
váltó, 38+1 fő (ülő+kalauz) utas. Trilex tengely, 1/2-ben tolható ablakok
280.66
1991 65db autóbusz Izmir
részére, további adatai nem ismertek.
280.67-67A-67B
RD 2156 T + ZF S6 ?
váltó. 36/124 fő (ülő/álló) utas,
Trilex tárcsa, 1/2-ben tolható ablak. Normál
ajtóelrendezés. A 280.67A ajtóelrendezése: 2-2-0-2.
A 280.67B ablakai 1/3-ban tolhatóak
280.68 1990
Antalia (TR)
RD 2156 T + ZF 90U 734.5 váltó, 37/117
fő (ülő/álló) utas, trilex tengey, 1/3-ban tolható ablakok.
Ajtóelrendezése: H 2-2-2-2
280.68A 1992
Bursa (TR)
RD 2156 T + ZF 90U-049 váltó, 34/154 fő
(ülő/álló) utas, trilex tengey,
1/3-ban tolható ablakok.
280.69 Irán
Man D2866
TUH + Voith D863.3 váltó. 45 ülő utas. 1/2-ben
tolható ablakok. Ajtóelrendezés: B 2-2-2-0
280.70 A-B-C Lengyelország
1/2-ben
tolható ablakok jobb 2,5 bal hátsó teleablak.
Műszaki adatai nem ismertek
280.70D-E
Rába D10
UTSLL + ZF Ecomat váltó, 1/2-ben tolható
ablakok . MVG
009 ("csendesrába", egyfokozatú) )tengely
280.73 nincs adat
280.80 nincs adat
280.86 nincs adat
280.87
Szlovákia
280.91 DKV, SZKV
ZIU vagy KiepeObus
elektronikás troli. 1/2-ben tolható ablakok
280.91D FAK
ZIU elektronikás troli
280.92
Bulgária 1984től
GANZ elektronikás troli
280.93 NDK
1984től GANZ
elektronikás troli. 1/2-ben tolható ablakok, jobb 2,5 bal
hátsó teleablak.
280.94 BKV
1987től GANZ
elektronikás troli, 1/2-ben tolható ablak.
részletesebben itt olvashatsz róla.
280.99
Tanzánia 1973-74 1-1 db. RD 2156
HM6U + ASH 75 A8B4 váltóval. Hagyományos bal
kormányos, de bal ajtóelrendezésű busz.
A Rába tengelyekről egy két szó. Köznapi
nyelvezetben szereplő "nagyrába" az MVG 118 és MVG 318
tengelyek, csendesrába az MVG 009-es tengely.